Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Rehabilitacja po zlamaniu kostki bocznej - prosze o porady.

  1. #1
    Guest

    Rehabilitacja po zlamaniu kostki bocznej - prosze o porady.

    Witam, 17 maja zlamalam kostke boczna lewej nogi gips mialam 11 tygodni i uzyskalam pelen zrost. Obecnie chodze o kulach (w poniedzialek zdjeto gips), noga jest chudsza, byla troszke sina ale po moczeniu w soli bochenskiej i malych ruchach poprawil sie kolor. Mam pytanie: czy masaz jest wskazany? jakie cwiczenia? za wszelkie porady bede wdzieczna - bardzo zalezy mi jak najszybciej zaczac chodzic.
    pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje za odpowiedzi

  2. #2
    Guest
    Masaz czemu nie, jesli masz dostep. Poprawia krazenie, aczkolwiek nie jest to najwazniejsza z rzeczy - przypuszczam, ze bardziej przydalyby ci sie instruktaz co do cwiczen i terapia manualna - po 11 tygodniach w gipsie masz na pewno sporo zrostow, przykurczow i bardzo sztywne stawy.
    Swoja droga czemu az tak dlugo w gipsie?

    Na razie z domowych cwiczen mozesz sie starac rozruszac stope - ruchy do gory i na dol, na boki i okrezne.
    Powinnas tez zaczac cwiczenia rozciagajace, wzmacniajace i propriocepcji, ale te powinien pokazac ci fizjoterapeuta ktory oceni jakie masz dokladnie problemy. Na pewno bedziesz musiala wzmacniac cala noge, nie tylko stope, poza tym warto byloby zobaczyc jak chodzisz, kiedy juz poczujesz sie na tyle pewnie zeby pozbyc sie kul. Generalnie czas powrotu do sprawnosci = 2x czas w gipsie, wiec polecam znalezc dobrego rehabilitanta.

  3. #3
    Guest
    Najważniejsze jest zapobieganie obrzękowi i bólowi stopy poprzez trzymanie wysoko kończyny wraz z kilkakrotnym jej chłodzeniem. Powinnaś zacząć od przywrócenia prawidłowej siły mięśniowej ramion, tułowia mięśni brzucha, które z pewnością podczas długiego unieruchomienia utraciły sprawność. Ważnym aspektem jest pobudzenie do pracy sąsiadujących stawów (praca palców, kolana, biodra) i ćwiczenie prawidłowej postawy wyprostowanej, a także uzyskanie pełnej siły mięśniowej uszkodzonej kończyny poprzez izotoniczne i izometryczne napięcia mięśni. Powinnaś ćwiczyć zginanie, odwodzenie, rotację wewnętrzną, przemieszczanie ciężaru z jednej kończyny na drugą w formie balansowania. Wszystkie ćwiczenia powinnaś wzbogacić terapią fizykalną podczas której należy się skupić na elektroterapii. Najlepiej zgłoś się do specjalisty, który po zapoznaniu się z Twoją dysfunkcją zastosuje najbardziej odpowiedni program powrotu do pełnej sprawności.

  4. #4
    Guest
    Czemu tak dlugo w gipsie pytasz? Pierwsze 4tyg najwazniejsze chyba za bardzo zlekcewazylam bo zaczelam chodzic w gipsie jak w bucie po 2,5tyg - po zdjeciu brak zrostu. Kolejne unieruchomienie po 4 nastepnych zrost znikomy dopiero po 3 ostatnich calkowity stad sie wzielo 11tyg.
    Najsztywniejszy jest moj staw skokowy masakra.... kolano tez sie nie latwo zgina. Dzis zaczynam gimnastyke i masaz.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •